اخبار
10:51 قبلازظهرسه شنبه 11 تير 1387
جواب سئوالات درس نظریه زبانها و ماشینها
دانشجویان گرامی جهت اطلاع از جوابهای سئوالات امتحان نظریه زبانها و ماشینها به آدرس های زیر مراجعه نمایید
http://elc.maybod.info/87_2_nazariye/2.htm
http://elc.maybod.info/87_2_nazariye/3.htm
http://elc.maybod.info/87_2_nazariye/4.htm
http://elc.maybod.info/87_2_nazariye/5.htm
http://elc.maybod.info/87_2_nazariye/6.htm
http://elc.maybod.info/87_2_nazariye/7.htm
http://elc.maybod.info/87_2_nazariye/8.htm

دانشجو
استاد محترم
ای کاش در سطحی که درس میدادید امتحان میگرفتین .
فکر نمیکنم امتحان سخت گرفتن و یا عدم قبول شدن دانشجویان در درسی به قابلیتهای استاد اضافه و یا از آن کم کند . درضمن اینجا دانشگاه است ظاهرا شما با میدان رقابت کنکور اشتباه گرفتید که هر سوال را فقط 1:30 دقیقه و قت میدهید .
11 تير 1387 04:42 ب.ظ | moorche_khaste@yahoo.com

محمدرضا ملاخلیلی میبدی
با سلام
در خصوص اظهار نظرهای این دانشجوی محترم چندنکته قابل ذکر است:
اولا: سئوالات است و قابل بررسی است که دقیقا با کدام بخش جزوه و کتاب انطباق دارد.
ثانیا من هم در حیرتم که شما هم اگر قبول دارید که اینجا دانشگاه است و مثلا دبیرستان یا هنرستان نیست چرا اینگونه درس می خوانید؟ چرا اینقدر در ریاضیات ضعیف هستید؟ سئوالات بنده کاملا با سطح استاندارد تدریس خودم همخوانی دارد و بسیاری از نکاتی را که در کلاسهای درس مطرح کرده ام در امتحان آورده ام. دریغ که دانشجو هم چنان به دنبال راه خل تستی است و نمره آوردن و ....
شما بازهم دچار مشکل شده اید 40 سئوال هر کداام 1:30 دقیقه می شود یک ساعت. در حالی که امتحان 75 دقیقه وقت داشته. ضمنا فلسفه زمان سنجش ممارست دانشجو و میزان تمرین حل کردن اوست و جلوگیری از تبعاتی نظیر تقلب، داستان و مرثیه نویسی در پایین برگه های امتحانی و .... در هر حال امیدوارم موفق باشید و پذیرای هرگونه نقدی در این خصوص هستم. ضمنا آمادگی دارم تا میزان زمان لازم برای هرسئوال و نیز تعیین اینکه دقیقا هر سئوال کی، چگونه و تحت چه عنوانی در کلاس مورد بررسی قرار گرفته است بحث کنم. اما دوست عزیز باور کنید این هم مشکلی را حل نمی کند و در بعض موارد &خانه از پای بست ویران است&
11 تير 1387 08:17 ب.ظ | meybodi@gmail.com

دانشجو
استاد خیلی ممنون که جواب سوالات را در سایت گذاشتید
نمره ها را کی اعلام می کنید.
12 تير 1387 07:36 ق.ظ | ندارد

ali
سلام
در دانشگاه میبد 4 گروه استاد وجود دارند :
1 . استاد خوب درس میده اما امتحان هم سخت می گیره ( اژدری - ارباب تفتی )
2. استاد خوب درس میده و امتحان هم در سطح همون درسی که داده می گیره ( دکتر لطیف - سلطانی )
3. استاد درس رو بد میده ولی چون خودش تشخیص داده که بد درس داده امتحان رو یه جورایی یا آسون می گیره و یا تو نمره دادن دستش رو بالا می گیره
4. ( منفور ترین گروه نزد دانشجو ) استاد بد درس میده و امتحان رو هم همچین سخت و سطح بالا می گیره و نمره هم نه تنها چیزی ارفاق نمیکنند بلکه یه چیزی هم از حق دانشجو میزنه .
حال اگر مایلید این نوشته رو تو سایت خود قرار بدید و بزارید دانشجو ها در مورد شما قضاوت کنند که شما جزء کدوم دسته از این استاد ها هستید .
در مورد اینکه اینجا دانشگاه است و نه دبیرستان با شما موافقم ، اما شما هم یه چیز رو فراموش کردید که ما هم دانشجوییم و نه دانش آموز !
آیا شما در درس شبکه حاضر شدید که یک یا چند موضوع رو انتخاب کنید و بدید تا دانشجو در مورد اون تحقیق کنه ؟
آیا فکر می کنید وجه تفاوت دانشگاه با دبیرستان این است که در دانشگاه در یک مدت زمان ثابت و محدود باید به سئوال ها جواب داده شود ؟
آیا مرثیه نویسی در پایین ورقه در نوع تصحیح کردن شما تاثیر دارد ؟
آیا جلو گیری از تقلب کردن دانشجو بر عهده شما است و فکر نمی کنید که ناظری هم در سر جلسه است ؟
آیا احتمال تقلب در امتحان تشریحی و تستی هر دو یکسان است ؟
فکر نمی کنید را حل های بهتری برای جلوگیری از تقلب دانشجو وجود دارد ؟
آخرین آماری که توسط سازمان های جهانی اعلام شده دانشگاه های ایران جزء 1000 دانشگاه برتر دنیا قرار ندارند .
بهتره که هم ما دانشجو ها و شما استادان گرامی در مورد این مسئله کمی فکر کنیم .
15 تير 1387 07:03 ب.ظ | alitavakoli@yahoo.com


ملاخلیلی
ضمن پوزش از اساتید محترمی که توسط دانشجویان اسامی آنها در بخش ها ذکر شده و تذکر این نکته که اسامی را در سایت ذکر نکنید.
در مورد این که بنده طبق رده بندی شما در کدام گروه قرار می گیرم، العهده علی الراوی - و بازدید کننده-
اما در مورد این نکته که چرا در این درس تحقیق ارائه نشده چون ظاهرا مشکل خیلی از دانشجویان هست این نکته را ذکر می کنم که: اولا هدف ما در دوره لیسانس آموزش محقق نیست، بلکه قرار است با اصول مهندسی رشته مان آشنا شوید و فن یاد بگیرید. خصوصا در درسی مثل شبکه و نظریه که اصولا یا ماهیت فنی بالایی دارند و یا ماهیت نظری بالایی دارند. من متعجبم اکثر دانشجویان- با عرض پوزش دانشجویان گروه کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ورودی جدید ؛ حداقل تا جایی که بنده سروکار داشته ام- در بسیاری از اصول ریاضی می لنگد. - بنده می توانم بسیاری از مدارک مربوط به این لنگیدن را در همین وب سایت در معرض دید علاقمندان قرار دهم.- بنابراین انتظار بسیار بیجایی است که در درسی مثل نظریه بنده به دانشجو تحقیق بدهم. ظاهرا برداشت دانشجویان دانشگاه از تحقیق پیمایش چرخه زیر است:
الف- مراجعه به یکی از کافی نت های سطح شهر
ب- در بهترین حالت سرچیدن در اینترنت توسط خود دانشجو و در بدترین حالت سرچیدن توسط مسئول مربوطه در اینترنت و یا تحقیق های از قبل موجود،
ج- ترجمه - در صورتی که زبان دیگری داشته باشد به غیر فارسی- غالبا به کمک نرم افزارهایی مثل پدیده و ....
د- تحویل به استاد مربوطه ؛
استاد مربوطه هم در ادامه اگر حوصله داشته باشد نگاهی می اندازد و چند نمره ای می دهد و گرنه حتی ممکن است مثثل بنده وزن و حجم را بسنجد و نمره بدهد و در حالات بعدی متصور، اعلان دانشجو مبنی بر اینکه تحقیق تحویل داده و نمره می خواهد
بنده چون قادر به پیمایش این سیکل معیوب نیستم، از انجام آن استنکاف می کنم. اما با تمرین موافقم. بارها و بارها در کلاس درس نظریه تمرین هایی را مشخص کردم و از دانشجویان خواستم حل کنند. اما چون هیچ نمره ای برای آن متصور نیست دانشجو خودداری می کند. گروهی قلیل هم مراجعه و رفع اشکال می کنند که امیدوارم نتایجش را هم دیده باشند. جهت رفع هرگونه شبهه خواهشا سئوالات را با تمرینات کتاب که بنده از شماها خواسته ام حل کنید مقایسه کنید و بعد قضاوت کنید. تستهای کارشناسی ارشد هم در همین وب سایت لینکش را گذاشته ام . آنها را هم مقایسه کنید.
در مورد مرثیه نویسی هم حدیث مفصلی است که تنها از حراست دانشگاه کاری ساخته است و بس که به کمک آموزش دانشگاه فکری برای این ماجرا بکند. اما همین قدر بگویم که بنده ماشین نیستم. انسانم؛ و دارای روحیات و خلقیات خاص خود که ممکن است تحت تاثیر هم قرار بگیرم. علاوه بر این زندگی می کنم و نمی خواهم حریم زندگی اجتماعی ام مورد تعرض دانشجویان - که بعضا هم واقعا مشکلاتی دارند که قابل بررسی است ؛ اما نه توسط من- مورد تعرض قرار گیرد.
در مورد این که من مسئول تقلب دانشجویان نیستم لازم است به عرض برسانم شیوه طراحی دو نمونه ای یا بیشتر به پیشنهاد آموزش دانشگاه و دایره امتحانات اجرا می شود و در هر حال ابزاری است جهت کنترل بیشتر و بهتر. این که این شیوه شما را ناراحت کرده یا نه بستگی بهمیزان کمکی است که وجود یا عدم وجود این شیوه به شما می کند- والبته این شیوه هم در بسیاری از دانشگاههای مطرح کشور اجرا می شود نظیر شهید بهشتی و یا ....-
موضوع اینکه ما در 1000 دانشگاه برتر دنیا نیستیم در حد واندازه پاسخگویی من نیست. تنها به یک نکته واقفم و آن اینکه دانشگاه محل تلاقی دو موضوع باید باشد کاربرد و مشکلیا application و استاد و دانشجوی علاقمند توانا یا solver . این که کدام ها را نداریم که چنینیم به عهده دیگران
در هر حال ممنون
17 تير 1387 08:01 ق.ظ | meybodi@gmail.com

esi
می خواستم بدونم این نمرات درش شبکه تغییر هم می کنه یا نه؟
این نمراتی که زدین تو سایت نهایی هستش؟
می گن بالاترین نمره درس شبکه این ترم 12 بوده
حالا اگه اینطور هم نبوده حتما در کل فکر کنم خیلی پایین بوده باشه
دیدم که جواب دانشجوهای نظریه رو میدید گفتم شاید یه درصدی هم به دانشجوهای شبکه توجه کنید
ممنون
17 تير 1387 04:02 ب.ظ | esi@yahoo.com

ح.ج
با سلام و خسته نباشید خدمت استاد و همینطور دوستان عزیزم.
موقعیت رو اینطور یافتم در حالی که بازار انتقادات گرم است من هم نه انتقاد ، بلکه مواردی رو مطرح کنم.
خب ، فکر میکنم دوستانی که تابحال نظری دادند ، بیشتر بحث شان پیرامون نمره بوده و سبب بحث شان هم همان بوده.
من بعد از 8 ترم ، هنوز کوچکترین مسائل ریاضی رو هم نمیتوانم حل کنم. معدل ام 13 است. و به شدت هم مخالف کنکورم. چون خودم از کسانی هستم که با سهمیه به دانشگاه اومدم.
اما .. با همه ی این اوصاف.. عاشق رشته ام هستم. و همه ی عمرم رو صرف اون کردم.
زمانی که شبکه ارائه شده بود ، 2 استاد برای انتخاب داشتم . یکی آقای ملاخلیلی و دیگری آقای (...) که یک ترم بیشتر هم نبودند.
خوب میدونستم که از نمره خبری نیست. اما شنیده بودم تنها استادیست که در حوزه تخصص خودش درس میده. ( یکی از دلایل اش هم شغل ایشان بود)
+ زمانی که سر کلاس میرفتم فقط برای یاد گرفتن بود.
+ زمانی که شب های امتحان کتابم رو میخواندم هر چند دیر بود ، هر چند برای پاس کردن ، اما لذت میبردم که میفهمم چه میخوانم.
+ زمانی که سر امتحان رفتم ، میدانستم که از 300 صفحه 200 صفحه خوانده ام. میدانستم در ریاضیات صفر ام.
+ میدانستم 2 یا 3 جلسه از 10 جلسه را سر کلاس نرفتم.
= پس انتظاره نمره ی حتی 10 هم برایم جالب بود.
نمره ام آمد. 11.75 .. و چه نمره ی دلچسبی. و چه منطقی که میتواند زندگی را دلچسب تر کند.
تا بحال شده چشم خودتون رو بسته و بنشینید به جای استاد ؟
ساده است.
چشمانم را می بندم :
- من استادم
- به دانشجویانم درسی با نام شبکه میدهم. درسی که نرم افزار بدون آن فلج است .
- عاشق این درس و رشته هستم.
- جلسه اول ، وارد کلاس می شوم.
- کلاس شروع میشود. اولین سوالاتی که مطرح میشود :
استاد سوالات امتحان چطوریه ؟ استاد بارم نمره ها چه جوریه ؟ استاد نمره پاسی میدید ؟ استااااد ما دفعه چهارممونه که میگیریمااا.. استاد تحقیق هم میدین ؟..
- من به روی خودم نمیاورم.. با نیمه لبخندی جوابی میدهم .
- لحظه ای از خودم میپرسم واقعا کسی برای یاد گرفتن آمده ؟
آغاز درس:
یکی خوابه.. یکی هواسش به کناریشه..دیگری ساعت اش رو نگاه میکنه .. اما.... یکی رو می بینم که داره 6 دنگ گوش میده.
- شارژ میشوم ، و درسم را میدهم.
- اواخره کلاسه..یکی از اون ته داد میزنه استاااد خسته نباشید !! و این یعنی بدترین ناسزا به من. یعنی تازگی عرق پیشانی من.
- و ....
متاسفانه چشم هایم باز شد.. دیگر استاد نیستم ، الان دانشجویی هستم که دارم از خودم میپرسم ، این استاد واقعا جلسه ی آینده با کدام صبر به کلاس خواهد آمد ؟
امیدوارم اگر دانشگاه آمده ایم به دنبال دانش اش باشیم نه نمره و امتحان و مسائل غیره ..
دلیل بارز پایین بودن سطح دانشگاه های این مملکت ، بزرگترین عامل اش خود دانشجوست. که واقعا نه کاری به دانش داره و نه به جستن آن .
موفق و پیروز و پاینده باشید.
17 تير 1387 07:07 ب.ظ | ندارد

ملاخلیلی
در خصوص دانشجوی محترمی که گلایه کرده بود از این که چرا به دانشجویان شبکه پاسخ داده نمی شود باید به عرض برسانم بنده پس از امتحان شبکه در پستی که در وبلاگ قرار دادم، ضمن ارائه پاسخ های بخشی از مسائل امتحان شبکه- که بیشتر حالت مساله ای داشت - به صورت خلاصه از دانشحویان نیز درخواست کرده بودم که چنانچه انتقاد یا پیشنهادی در این خصوص دارند به اطلاع برسانند که متاسفانه چنین نشد. ضمنا در خصوص نمره درس شبکه باید عرض کنم بالاترین نمره بدون احتساب هیچ گونه ارفاقی-همان نمره های کسب شده در برگه- شانزده و نیم می باشد.